::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربری :   پسورد :



تابلو اعلانات

◘ نتایج مسابقات انتخاب مدیر برای انجمن ویدئو لرن ◘


تعداد بازدید : 1456
نویسنده پیام
dinagrp آفلاین



ارسال‌ها: 1
عضویت: 3 /11 /1396
درخواست کمک کار پروژه ای
با سلام و عرض ادب
از برنامه نویسان و ui کارای گرامی که میخوان کار پروژه ای انجام بدن برای سایت های
یخچال فروشگاهی و طراحی سوپرمارکت
و این سایت قفسه فروشگاهی
میخوام کلا ظاهرشو عوض کنم لطفا براورد هزینه هم بهم بدین
لطفا یا همین جا جواب بدین یا به این ایمیل با من در ارتباط باشید
dinagrp.co@gmail.com
سه شنبه 03 بهمن 1396 - 13:55
ارسال پیام نقل قول تشکر / موافقم / آفرین گزارش
susan آفلاین



ارسال‌ها: 6
عضویت: 26 /4 /1397
درخواست کمک کار پروژه ای
RE : 1
این که در مصاحبه استخدامی چه بگویم و یا این که افراد انتظار شنیدن چه چیزهایی رایی از ما دراند با یکدیگر متفاوت است.

سوالات مشخصی وجود دارند که تقریباً در تمامی مصاحبه‌های کاری پرسیده می‌شوند. آگاهی از این سوالات و هدف مصاحبه کننده از طرح آن‌ها، بسیار مفید است چرا که ما را در یافتن پاسخ مناسب کمک می‌کنند.

در جلسه مصاحبه کاری پرسش‌های دیگری نیز طرح می‌شوند: سوالاتی در مورد پیشینه شما یا پرسش‌های خاصی که هدفشان بررسی زبان بدن است؛ اما حدس زدن این سوالات دشوار است و هر مصاحبه‌کننده‌ای بر اساس سلیقه شخصی یا موقعیت شغلی، سوال جدید و غیرمنتظره‌ای مطرح می‌کند؛ پس بهتر است بر سوالات رایج مصاحبه‌های کاری تمرکز کنید و خود را برای آن‌ها آماده کنید.


۱. خودتان را معرفی کنیدخودتان را معرفی کنید اما کوتاه، یادتان باشد جزئیات کاری و تحصیلی‌تان در رزومه نوشته‌اید. هنگام معرفی از همه چیز صحبت نکنید؛ فقط بر موضوعاتی تمرکز کنید که خودتان قصد پررنگ کردنشان را دارید. کمی درباره ویژگی‌های شخصیتی، علایق و اهدافتان بگویید و بکوشید این ویژگی‌ها و اهداف را به موقعیت شغلی موردنظر ربط دهید.

نقاط قوت مصاحبه شغلی۲. نقاط قوت شما چیست؟ هدف سوال این نیست که فهرستی بلند بالا از خصایل نیکو ردیف کنید: «خلاق»، «منظم»، «متعهد» و… سه توانایی‌ مهم خود را بگویید و مثال‌هایی برای اثباتشان بیاورید.


مثلاً اگر منظم هستید از آخرین پروژه‌ای که به موقع تحویل دادید، بگویید. اگر خود را فردی خلاق می‌دانید درباره آخرین باری که با روشی خلاقانه مساله‌ای را حل کرده‌اید، صحبت کنید.

۳. نقاط ضعف شما چیست؟هیچ وقت نگویید ضعفی ندارم یا نمی‌دانم؛ هر آدمی ضعف‌هایی دارد. این جمله یعنی یا خودتان را نمی‌شناسید یا برای مصاحبه آماده نشده‌اید. هرگز به جای گفتن ضعف‌ها، از خودتان تعریف نکنید: جملاتی مانند «خیلی سخت کوشم» یا «بیش از حد مهربانم» جواب این سوال نیست!
توانایی شناسایی ضعف‌ها خودش با ارزش است! مصاحبه‌کننده می‌خواهد بداند تا چه حد با خودتان صادق هستید؟ آیا به دنبال رشد شخصی هستید؟ می‌توانید به موضوعی اشاره کنید که تازه برای بهبودش تلاش کرده‌اید و توضیح دهید چه کارهایی انجام داده‌اید که رشد کنید.
۴. چرا باید شما را استخدام کنیم؟اگر واقعاً برای این موقعیت شغلی مناسب هستید، آن را تاکید کنید و توانایی‌هاتان را یادآور شوید؛ اما توجه داشته باشید که ممکن است افرادی دیگری هم سطح یا بالاتر از شما برای آن شغل درخواست داده باشند. علاوه بر توانایی‌های فنی، می‌توانید درباره توانایی‌های ارتباطی‌تان (مهارت‌های نرم) بگویید؛ مثلاً اینکه می‌توانید خیلی زود با اعضای فعلی تیم هماهنگ شوید.
اگر خیلی تجربه و مهارت کافی ندارید، روی توانایی‌تان در یادگیری مسائل جدید و هماهنگ شدن با محیط‌های تازه تاکید کنید. بکوشید بر توانایی‌های فعلی‌تان تمرکز کنید و به مصاحبه‌کننده اطمینان دهید که در صورت استخدام به سرعت مهارت‌های مورد نیاز را یاد می‌گیرید.
برنامه اهداف مصاحبه شغلی

۵. برنامه شما برای پنج سال آینده چیست؟یکی از سوالات پرتکرار در مصاحبه‌ها! برای جواب دادن به این سوال بهتر است از اهداف بزرگتر خود صحبت کنید. اشکالی ندارد بگویید دوست دارید در جایگاه شغلیتان رشد کنید و به سطوح بالاتر بروید. هنگام گفتن اهداف و برنامه‌هایتان خجالت نکشید، شرکت‌ها دوست دارند آدم‌هایی با آرزوها و اهداف بزرگ استخدام کنند.
بهتر است که چشم‌انداز کاری‌ و اهدافتان را در ارتباط با جایگاه شغلیتان تعریف کنید؛ طوری که رسیدن به این اهداف از طریق استخدام در شرکت امکان پذیر باشد.

۶. چرا می‌خواهید اینجا کار کنید؟فرصتی طلایی برای اینکه نشان دهید درباره شرکت تحقیق کرده‌اید. از ویژگی‌های مثبت و آوازه شرکت بگویید و توضیح دهید که با استخدام در شرکت چگونه می‌توانید اهداف و برنامه‌هایتان را دنبال کنید.
حواستان باشد هیچ وقت از شرکت یا محل کار قبلی‌تان بد نگویید؛ چون تصور می‌شود بعد از خروج از هر شرکتی این کار را می‌کنید. برای پاسخ دادن به این سوال حتما از قبل درباره شرکت تحقیق کنید هر چه بیشتر بهتر.
۷. دستمزد درخواستی‌تان چقدر است؟این سوال شاید سخترین سوال مصاحبه باشد مخصوصا برای افراد تازه کار. دستمزد درخواستی به میزان تجربه،‌ رقبا و حتی پولی که هم اکنون در جیب دارید بستگی دارد! اما چند قانون سرانگشتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از پس این سوال برآیید:
اول. دستمزد‌تان را به صورت محدوده بیان کنید و نه یک عدد خاص اما دامنه این محدوده خیلی زیاد نباشد مثلاً می‌توانید بگوید«سه تا سه‌و دویست میلیون» نه «سه تا چهار میلیون»!
دوم. حتما از حدود دستمزد شرکت آگاه شوید. می‌توانید این کار را با بررسی آگهی‌های مشابه انجام دهید یا به صفحه شرکت‌ها در سالپا مراجعه کرده و از تجربه دیگران استفاده کنید. همچنین کارمندان شرکت هم گزینه‌های خوبی هستند البته اگر به آن‌ها دسترسی‌ دارید.
سوم. اگر هیچ اطلاعی ندارید و تازه‌کار هستید، حداقل میزان پولی را حساب کنید که برای زندگی نیاز دارید و کمی بیشتر از آن را پیشنهاد دهید؛ با این توضیح که «حداقل پولی که برای گذران زندگی نیاز دارم فلان مقدار است»
چهارم. فراموش نکنید علاوه بر دستمزد می‌توانید درباره مزایای دیگری همچون بیمه، ناهار، مرخصی و … صحبت کنید
پنجم و شاید مهمترین. حتماً حتماً مبلغی را درخواست کنید. هیچ وقت نگویید فرقی ندارد.

انگیزه مصاحبه شغلی
۸. چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد؟انگیزه موضوعی کاملاً شخصی است؛ بنابراین پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. ممکن است پیشرفت شغلی به شما انگیزه بدهد یا رشد شخصی، شاید هم انگیزه شما حمایت از خانواده باشد،‌ همه این جواب‌ها خوب هستند؛ البته در برخی مشاغل انگیزه‌هایی مانند کمک به دیگران یا اثر‌گذاری در جامعه ممکن است با ارزش‌تر باشند.

۹. آیا در کار تیمی موفق هستید؟خیلی‌ها در رزومه می‌نویسند: مهارت کار تیمی، اما تعداد کمی واقعاً این مهارت را دارند. آیا در گذشته موقعیت‌هایی پیدا می‌کنید که در برقراری ارتباط با افراد خوب عمل کرده باشید؟ لازم نیست در حتماً در مسائل کاری باشد، می‌توانید از گروه‌های دانشجویی یا ورزشی یا هر جای دیگری مثال بیاورید.
درست جواب دادن به این سوال مخصوصا برای افرادی که قصد دارند رهبری گروهی را بر عهده بگیرند مهم است.
۱۰. سوالی دارید؟قانون اول: همیشه سوالی بپرسید! هیچ وقت نگویید نه. از قبل سوالی آماده داشته باشید که در پایان جلسه بپرسید. می‌توانید از مصاحبه کننده بخواهید درباره نحوه مصاحبه به شما بازخورد دهد. می‌توانید بخشی از صحبت‌های مصاحبه کننده را انتخاب کرده و از او بخواهید بیشتر توضیح دهد؛ با این کار خود را علاقه‌مند نشان می‌دهید و یادآوری می‎‌کنید که به صحبت‌هایش توجه داشتید.
این ده سوال، متداول‌ترین پرسش‌هایی است که در بیشتر مصاحبه‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوید؛ البته برای مصاحبه موفق دانستن جواب این ده سوال کافی نیست. چیزهای دیگری مانند زبان بدن و ارتباط غیرکلامی هم تاثیرگذار است.ممکن است در مصاحبه‌ای شرکت کنید و هیچ کدام از این سوالات پرسیده نشود اما آماده بودن برای سوال‌های بالا شانس قبولی‌تان را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.



مدیران سازمان ها می توانند با استفاده از دوره های مختلفی آموزش مصاحبه استخدامی ، فاکتورهایی که برای یک انتخاب خوب نیاز دارند را فرابگیرند. مهارت های خاصی نیاز است تا افراد بتوانند با انتخاب های درست کارمندان و مدیران جدید به سازمان خود کمک کنند. با انتخاب های اشتباه قطعا افراد نادرستی وارد سازمان می شوند که هزینه های فراوانی را به سازمان تحمیل خواهند کرد.
این مقاله از سایت مریم حنطوش زاده که از مشاوران منابع انسانی است اقتباس شده است.
چهارشنبه 27 تیر 1397 - 14:02
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر / موافقم / آفرین گزارش


تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تاپیک های مرتبط
موضوع تاریخ تعداد پاسخ آخرین ارسال بازدید
[Post_Title] [Post_Date] [Post_Answer] [Post_Last_User] [Post_Hit]
پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح